Blog

Jak śledzić użytkowników między różnymi urządzeniami

 

W obecnych czasach wielu użytkowników przegląda strony w Internecie za pomocą różnych urządzeń takich jak komputer stacjonarny, laptop, tablet czy smartphone. Problem jaki powstaje w takiej sytuacji to analiza danych między tymi urządzeniami.

 

W klasycznej […]

Porównanie modeli atrybucji

 

Post ten jest kontynuacją dwóch poprzednich postów. W pierwszym była mowa na temat domyślnych modeli atrybucji i sposobu ich interpretacji w drugim natomiast była mowa jak tworzyć niestandardowe modeli atrybucji.

 

W tym poście będziemy porównywać […]

Niestandardowe modele atrybucji w Google Analytics

 

Post ten nawiązuje do tego o czym pisałem w poście Domyślne modele atrybucji. Jeśli nie widziałeś tego postu to warto się z nim zapoznać przed przeczytaniem tego postu.

 

Narzędzie Google Analytics oprócz możliwości korzystania z […]

Domyślne modele atrubucji w Google Analytics

 

W standardowych raportach Google Anaytics cała wartość zamówienia przypisana jest do ostatniego źródła (z pominięciem direct), dzięki modelowaniu atrybucyjnemu możemy wartość tego zamówienia przypisać do innej interakcji lub rozdzielić ją na wiele interakcji, w […]

Cookies Universal Analytics

 

Universal Analytics w odróżnieniu od klasycznego Google Analytics domyślnie tworzy tylko jedno ciasteczko o nazwie _ga (dla przypomnienia w klasycznym GA było ich kilka). W cookies _ga przechowywane są 4 wartości.

 

Zgodnie z numeracją na […]

Jak uzyskać więcej niż dwa wymiary w Google Analytics

 

W Google Analytics do raportów możemy dodawać maksymalnie dwa wymiary, dla niektórych użytkownik może to stanowić duże ograniczenie.

 

Rozwiązać ten problem możemy na kilka sposobów, jednym z nich jest skorzystanie z dodatku Google Analytics Spreadsheet Add-on. […]