Universal Analytics w odróżnieniu od klasycznego Google Analytics domyślnie tworzy tylko jedno ciasteczko o nazwie _ga (dla przypomnienia w klasycznym GA było ich kilka). W cookies _ga przechowywane są 4 wartości.

 

Zgodnie z numeracją na poniższym obrazku

 

_ga cookies

 

1. Najprawdopodobniej jakaś stała, która określa numer wersji ciasteczka (w przyszłości być może będą kolejne wersje)

2. Wartość ta zależna jest od ilości subdomen w punkcie 5,
jeżeli w punkcie 5 mamy wartość k32.pl to w ciasteczku będzie wartość 2
jeżeli w punkcie 5 mamy wartość .blog.k32.pl to w ciasteczku będzie wartość 3

3. Jest to losowa liczba, która zostaje wygenerowana gdy użytkownik pierwszy raz wchodzi na stronę

4. Jest to czas który określa pierwsze odwiedziny użytkownika tzw. timestamp

 

Aby zamienić tą wartość na datę trzeba skorzystać z kalkulatora np. http://www.epochconverter.com/

Po skorzystaniu z kalkulatora dla wartości 1401740584 dostaniemy informację, że jest to

GMT: Mon, 02 Jun 2014 20:23:04 GMT
Your time zone: 2 czerwiec 2014 22:23:04 GMT+2
Co oznacza, że pierwszy raz ten użytkownik był na tej stronie 2 czerwca

Unikalne id użytkownika tworzone jest na podstawie wartości 3 i 4. Czyli id użytkownika z tego ciateczka to 993017628.1401740584

 

_ga cookie jest ciasteczkiem first-party cookie (czyli ciasteczko tworzone przez naszą domene). Czas wygaśnięcia tego cookies to domyślnie 2 lata, czas ten aktualizowany jest z każdą odsłoną na stronie.

 

Wadą tego rozwiązania w porównaniu z klasycznym GA jest to, że na podstawie ciasteczka nie dowiemy się jakie dane dotyczące źródła, medium czy kampanii zostały przesłane do Universal Analytics. W klasycznej wersji Google Analytics dane te były przechowywane w ciasteczku, w UA natomiast te dane przechowywane po stronie serwera UA.