Dla sellingo.pl, który wchodzi w skład Grupy Esprzedaż rozbudowaliśmy analitykę internetową o dodatkowe możliwości – dostarczyliśmy wiedzy na temat tego jak zachowują się użytkownicy podczas realizacji procesu zakupowego.

 

Grupa Esprzedaż analityka internetowa

 
 

Grupa Esprzedaż
Grupa Esprzedaz powstała z myślą o sprzedawcach internetowych i aukcyjnych, ale nie tylko. Oferta skierowana jest także do fizycznych sprzedawców, którzy chcą trafić ze swoim asortymentem do internetowych klientów.
Główne produkty Grupy Esprzedaż to m.in.
– www.sellingo.pl – oprogramowanie sklepu internetowego stworzone z myślą o sprzedawcach internetowych, jak i ich klientach
– www.sellasist.pl
– www.sellbooster.pl
– www.fotolister.pl

Więcej o grupie dowiesz się na https://esprzedaz.com/

 

Wyzwanie
W związku z dynamicznym rozwojem wielu produktów w Grupie Esprzedaż właściciel tej grupy postawił przed nami wyzwanie rozbudowy analityki internetowej dla serwisu www.sellingo.pl.
Celem rozbudowy miało być pozyskanie informacji na temat tego jak wygląda proces zakupowy na tej stronie czyli m.in. dostarczenie takich informacji jak:
– które źródła ruchu przynoszą najwięcej klientów
– oraz na których etapach realizacji procesu zakupowego odpada najwięcej klientów.

 

Zakres współpracy
– analiza sytuacji wyjściowej klienta
– analiza biznesowa (określenie potrzeb klienta)
– określenie celów, czyli ustalenie co ma być mierzone, jakie funkcjonalności mają zostać wdrożone
– wdrożenie funkcjonalności i konfiguracja narzędzi
– weryfikacja poprawności przekazywanych danych do systemu analitycznego

 

Podejmowanie decyzji biznesowych, tylko na bazie tego co podpowiada nam doświadczenie może okazać się błędne. Dlatego też zdecydowaliśmy się na wdrożenie dodatkowych funkcjonalności, które dostarczą nam wiedzy na temat tego jak zachowują się nasi klienci podczas realizacji procesu zakupowego.
Dopiero na podstawie tej wiedzy oraz naszego doświadczenia jesteśmy wstanie podejmować bardziej trafne decyzje biznesowe.
Dzięki wdrożeniu dodatkowej niestandardowej funkcjonalności przez firmę k32 mamy świadomość tego jak klienci zachowują się podczas realizacji procesu zakupowego oraz jesteśmy wstanie lepiej optymalizować ten proces.
Łukasz Sadłowski, Właściciel Grupy Esprzedaż

 

Rezultaty
świadomość tego, które źródła ruchu sprowadzają najwięcej klientów
 

zrodlo ruchu konwersja cel analityka internetowa

 

Na bazie powyższych danych widzimy, że najwięcej klientów sprowadza źródło numer 1 i 5, ponieważ one mają najwyższy współczynnik konwersji.
 
Co możemy zrobić z tą informacją:
– możemy bardziej efektywnie planować budżety na poszczególne kampanie reklamowe, ponieważ widzimy, które kampanie przynoszą najlepsze efekty
– jesteśmy w stanie policzyć jakie są koszty pozyskania klienta na danym źródle
– widzimy na jakim etapie odpada najwięcej klientów w danym źródle ruchu, więc wiemy, które kampanie powinniśmy optymalizować
– możemy analizować ruch z kampanii w rożnych modelach atrybucji (więcej o tym pod tym linkiem)

 
świadomość tego jak zachowują się użytkownicy podczas realizacji procesu zakupowego
 

proces zakupowy sciezka konwersji analityka internetowa

 

Na bazie powyższych danych widzimy, że aż 96%, osób które pozyskaliśmy na stronę z różnych kampanii nie zakłada konta na sklepie oraz, że najwięcej osób odpada (gubi się podczas realizacji procesu zakupowego) na kroku 2 i 5.
 
Co możemy zrobić z tą informacją:
– możemy lepiej optymalizować karty produktowe na poszczególnych krokach (więcej o tym pod tym linkiem)
– dzięki optymalizacji całego procesu zakupowego jesteśmy wstanie zdobyć więcej osób, które założą konto na sklepie, nie wydając przy tym większego budżetu na kampanie reklamowe
– jesteśmy wstanie lepiej dostosować poszczególne kroki procesu zakupowego w zależności od tego czy użytkownik korzysta z urządzenia desktop, mobile czy tablet

 
 

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na ten temat, napisz do nas przez poniższy formularz.

 

Your Email (required)

Subject

Your Message (required)